French New Wave (The Nouvelle Vague)

 

New Wave Film အေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း

1.French New Wave(the Nouvelle Vague)ဆိုတာ ဘာလဲ

The Nouvelle Vague: A Beginner’s Guide

French New Waveနဲ့ သက္ဆိုင္တဲ့ directorေတြ(Francois Truffaut, Jean-Luc Godard, Claude Chabrol, Eric Rohmer, Jacques
Rivette, Louis Malle, Alain Resnais, Agnes Varda ,Jacques Demy အစရွိသျဖင့္) ရဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြ ရာေပါင္းမ်ားစြာ ရွိပါတယ္။New
Waveလို့သတ္မွတ္နိုင္တဲ့ filmmakerေတြ၊ အဲဒီmovementရဲ့ လြွမ္းမိုးမႈ ခံရတဲ့ သူေတြ၇ဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြပါေပါင္း၇င္ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာထိ
၇ွိလာနိုင္ပါတယ္။
New Waveကို နားလည္သိ၇ွိေအာင္ လုပ္မယ့္ အဲဒီmovementနဲ့ စိမ္းေနေသးတဲ့ သူေတြ(ပထမဦးဆုံး စေလ့လာမဲ့ သူေတြ) အတြက္
လန့္စရာ အေရအတြက္ပါ။ဲဒါေျကာင့္ို့ ဒီမိတ္ဆက္ေလးဟာ French New Waveနဲ့ ပတ္သတ္ေနတဲ့ ထူးျခားတဲ့ လကၡဏာေတြ၊ေယဘုယ်
အေျကာင္းအရာေတြကို အက်ဥ္းခ်ဳပ္ ျခံုငံုေ၇းထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ေနာက္ျပီး ဘယ္ေန၇ာက စေလ့လာ၇မယ္ဆိုတာနဲ့ New Waveကို
သတ္မွတ္ထင္ရွားေစတဲ့ မျဖစ္မေနျကည့္ရမဲ့ must seeရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားကိုလဲ ေျပာျပသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

french-new-wave-directors

French New Wave Film Directors

ႏွစ္ ၅၀ျကာျပီးသည့္ ေနွာက္ေတာင္မွ ဘာလို့ New Waveဟာ အေရးပါေနဆဲ ျဖစ္ေနရသလဲ

New Wave(ျပင္သစ္လိုဆို “Nouvelle Vague”လို့ ေခၚတဲ့) directorေတြ သူတို့ရဲ့ ေတာ္လွန္တဲ့ နည္းသစ္ေတြ၊ျပသပံု အသစ္ေတြနဲ့
နိုင္ငံတကာ ရုပ္ရွင္ေလာကကို အ့ံျသတုန္လႈပ္ေစခဲ့တာ ရာစုနွစ္တ၀က္ေက်ာ္ခဲ့ပါျပီ။ New Waveကိုယ္တိုင္ကို္က အသစ္မဟုတ္ေတာ့ေပမဲ့ New Wave directorေတြနဲ့ သူတို့ရဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြဟာ အေရးပါေနဆဲျဖစ္ပါတယ္။သူတို့ဟာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္alternative cinemaရဲ့ ဖခင္ေတြျဖစ္သလို
ကမာ႓တလြွမ္းက ရုပ္ရွင္ေတြ အေပၚမွာလဲ ျကီးျကီးမားမား ဆက္လက္ ျသဇာလြွမ္းမိုးေနဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။Nouvelle Vagueသာ မရွိခဲ့ရင္ Scorsese, Soderbergh, or Tarantino(or Wenders, or Oshima, or Bertolucci)စတဲ့ ဒါရိုက္တာေတြ ရွိလာခဲ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။(ဒါမွမဟုတ္ ယခုလို ပံုစံမ်ိဳးနဲ့
သိသိသာသာကြဲျပားေနပါလိမ့္မယ္)
Nouvelle Vague directorsေတြနဲ့ အျခားနိုင္ငံေတြမွ သူတို့နဲ့ အျမင္တူ ေခတ္ျပိုင္ဒါရိုက္တာေတြဟာ ရႈပ္ေထြးတဲ့ အိုင္ဒီယာေတြကို
ေဖာ္ျပေပးနိုင္တဲ့ နည္းပညာအသစ္ေတြ၊ဆန္းသစ္တဲ့ ဇာတ္ေျကာင္းေျပာမႈေတြ ျပီးေတာ့ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းနဲ့
စိတ္၀င္စားဆြဲေဆာင္ေစနိုင္တဲ့ ရုပ္ရွင္ဆိုင္ရာstyleအသစ္တခုကိို ဖန္တီးခဲ့ပါတယ္။ေအာင္ျမင္ေကာင္းမြန္တဲ့ ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားေတြ ဖန္တီးဖို့
ျကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ စတူဒီယိုျကီးေတြ မလိုဘူးဆိုတာကို သက္ေသျပခဲ့တာက အေရးပါတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
စီးပြားေရးဆန္ဆန္ထုတ္ကုန္တခုအေနထက္ အနုပညာ ကုိယ္ပိုင္အျမင္ စိတ္ကူးစိတ္သန္းေတြကို အေလးေပးေဖာ္ျပျခင္းအားျဖင့္ ကမာ႓တလြွမ္းက
အျခားသူေတြအတြက္ စံျပဥပမာျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။သူတို့ဟာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ independentရုပ္ရွင္ေတြရဲ့ ဖခင္ေတြ ျဖစ္သလို သူတို့ရုပ္ရွင္ေတြကို
ပထမဆံုးအျကိမ္ျကည့္၇ႈျခင္းဟာ ရုပ္ရွင္ကို ျပန္လည္ရွာေဖြေတြ့ရွိျခင္းလဲ ျဖစ္ပါတယ္။

 

maxresdefault

Jean-Luc Godard/ Pierrot Le Fou

f-2010-10-ct

Jean-Luc Godard/ Breathless

ေတာ္လွန္ဆန္းသစ္တဲ့ ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးနည္းသစ္

သူတို့ရဲ့ ရုပ္ရွင္ခ်ဥ္းကပ္ပံု နည္းသစ္ကို ေယဘုယ်ျခံုနားလည္ဖို့ အတြက္ သူတို့ထဲက အမ်ားစုဟာ ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးသူေတြ မျဖစ္ခင္တုန္းက
cinephilesလိုု့ ေခၚတဲ့ ရုပ္ရွင္၀ါသနာအိုးေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုတာကို သိဖို့လိုအပ္ပါတယ္။စစ္ျပီးေခတ္ ျပင္သစ္နိုင္ငံမွာ ရုပ္ရွင္ဟာ အေရးပါတဲ့
အခန္းက႑အေနနဲ့ ရွိခဲ့ပါတယ္။New Wave ဒါရိုက္တာအမ်ားစုဟာ သူတို့ရဲ့ ကနဦးကာလေတြကို ရုပ္ရွင္နဲ့ ပတ္သတ္ျပီး ေရးသားျခင္း၊
ေလ့လာေတြးေခၚျခင္းနဲ့ပဲ ကုန္ဆံုးခဲ့ပါတယ္။

တခိ်ဳ့ဟာ ရုပ္ရွင္ေ၀ဖန္ေရးဆရာေတြျဖစ္ျပီး တခ်ိဳ့ကေတာ့ သာမန္ရုပ္ရွင္၀ါသနာအိုးေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတို့ဟာ သူတို့ရဲ့ ရုပ္ရွင္ရသဆိုင္ရာ အျမင္ေတြ၊အရည္အေသြးေတြကို ပါရီက မ်ိဳးစံုေသာ ရုပ္ရွင္ရံုေတြ၊ရုပ္ရွင္ကလပ္ေတြမွာပဲ ထက္ျမက္ေအာင္
ေသြးခဲ့တာပါ။သူတို့ကို လြွမ္းမိုးခဲ့တာေတြဟာ Roberto Rosseliniလို Neo-Realism ဒါရိုက္တာေတြပါသလို အေမရိကားက Film-Noirေတြ၊
ဒုတိယတန္းစား ရုပ္ရွင္ေတြလဲ ပါခဲ့ပါတယ္။

2678957_f520

Francois Truffaut/ 400 Blows

tumblr_inline_mr50dmzXnQ1qz4rgp.jpg

Agnes Varda/ Cleo from 5 to 7

ေရွးအသံတိတ္ ရုပ္ရွင္ေတြပါသလို ေခတ္ေပၚဂီတသံစံု ရုပ္ရွင္ေတြလည္း ပါခဲ့ပါတယ္။ထိုသို့ သူတို့ရဲ့
ရုပ္ရွင္အေပၚ စြဲလမ္းမႈေတြကေန Auteur Theoryဆိုတာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တာပါ။Auteur Theoryဆိုတာ စာေပမွာ စာေရးသူဟာ အဓိကဖန္တီးသူျဖစ္သလို
ရုပ္ရွင္မွာလဲ ရုပ္ရွင္ရုိက္ကူးသူ ဒါရိုက္တာကသာ အဓိကဖန္တီးသူ(ကိုယ္ပိုင္ထူးျခားတဲ့ အနုပညာဖန္တီးမႈ) ျဖစ္ရမယ္ဆိုတဲ့ အျမင္ပါ။(Alexandre
Astrucရဲ့ THE BIRTH OF A NEW AVANT-GARDE:LA CAMERA-STYLO (“camera-pen”)ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးရဲ့ လြွမ္းမိုးမႈလဲ ပါပါတယ္)

သူတို့ဟာ အဲဒီကာလတုန္းက စတူဒီယိုဆက္တင္မ်ားနွင့္ ရုပ္ရွင္မ်ားစြာကို သေဘာက်နွစ္ျခိုက္ေသာ္လည္း အဲဒီေခတ္ကာလ ရုပ္ရွင္အမ်ားစု
(အဓိကအားျဖင့္ ျပင္သစ္ရုပ္ရွင္အမ်ားစု)ဟာ လူေတြရဲ့ အေတြးေတြ၊စိတ္ခံစားမႈေတြနဲ့ ဘ၀ကို အစစ္အမွန္ မေဖာ္ျပနိုင္ဘူးလို့ ယူဆျကပါတယ္။
အဲဒီေခတ္ရဲ့ နာမည္ေက်ာ္ရုပ္ရွင္အမ်ားစုဟာ ပ်င္းရိဖြယ္ ေဟာင္းႏြမ္း၍ ဆြဲေဆာင္မႈမဲ့ျပီး စစ္ျပီးေခတ္ျပင္သစ္လူငယ္ေတြရဲ့ ေန့စဥ္ဘ၀ေတြနဲ့ နီးစပ္မႈ
မရွိဘူးဆိုျပီး ျငင္းခံုပါတယ္။
Nouvelle Vagueဟာ စနစ္တက်ဖြဲ့စည္းထားတဲ့ လႈပ္ရွားမႈမ်ိဳး မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။သူတို့ဟာ အဲဒီကာလတုန္းက ရုပ္ရွင္ေလာကကိုလြွမ္းမိုးထားတဲ့
စတူဒီယိုဆက္တင္ေတြနဲ့ ဇာတ္ညြွန္းကို အဓိကထားတဲ့ “cinéma de qualité” (“cinema of quality”)ပံုစံေတြကို ျငင္းပယ္ျခင္းနဲ့သာ
ဆက္စပ္ေနျကပါတယ္။

ထို့ျပင္ အနုပညာဖန္တီးမႈေတြကို ထုတ္ေဖာ္ျပဖို့ထက္ လူျကိုက္မ်ားဆြဲေဆာင္မႈရွိေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနရျခင္းေျကာင့္ အဲဒီ
ရုပ္ရွင္ေတြဟာ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ပရုိဂ်ဳဆာေတြရဲ့ စီးပြားေရးဆန္ဆန္တြက္ခ်က္မႈေတြ၊ဇာတ္ညြွန္းေရးဆရာေတြရဲ့ လြွမ္းမိုးမႈ ခံခဲ့ရျပီး
ဒါရိုက္တာေတြအေနနဲ့ ဖန္တီးမႈ အခြင့္အာဏာေတြ၊လုပ္ပိုင္ခြင့္ေတြနည္းပါးပါတယ္။New Waveဒါရိုက္တာအမ်ားစုဟာ Cahiers du Cinemaဆိုတဲ့
ရုပ္ရွင္ဆိုင္ရာဂ်ာနယ္တေစာင္မွာ ရုပ္ရွင္ေတြကို အကဲျဖတ္ဆန္းစစ္ရင္း ေ၀ဖန္ေရးဆရာေတြအေနနဲ့ စတင္ခဲ့တာပါ။ရုပ္ရွင္အနုပညာကို
ေ၀ဖန္သံုးသပ္ရင္း ဘယ္လိုထူးျခားေကာင္းမြန္ေအာင္ ဖန္တီးရမယ္ဆိုတာကိုပါ စဥ္းစားေတြးေခၚလာျကပါတယ္။ပိုအေရးပါတဲ့ အခ်က္ကေတာ့
ရုပ္ရွင္ေတြကိုပါ တျဖည္းျဖည္းရိုက္ကူးလာျကတာပါ။တေယာက္နဲ့တေယာက္ အနည္းငယ္ကြဲျပားတဲ့ ပုံစံေတြရွိေပမယ့္ “အနာဂတ္ရဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြကို
ကင္မရာရဲ့ အခိုင္းအေစေတြက ဖန္တီးမွာမဟုတ္ေတာ့ဘူး၊ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးျခင္းကို ေပ်ာ္ရြွင္စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ရာ စြန့္စားခန္းတခုလို့ထင္ျမင္ယူဆထားတဲ့
အနုပညာရွင္ေတြကသာ ဖန္တီးမွာ။”လို့ Truffautေျပာခဲ့တဲ့စကားဟာ အဖြဲ့ရဲ့ သေဘာထားကို ျခုံငံုမိေစပါတယ္။

cahiers.jpg

Cahiers Du Cinema

ေယဘုယ်အားျဖင့္ New Waveဒါရိုက္တာေတြဟာ အေစာပိုင္းမီဒီယာေတြျဖစ္တဲ့ ျပဇာတ္တို့ စာေပတို့ကဆင္းသက္လာတဲ့ narrativeပံုစံနဲ့
တည္ေဆာက္ပံုေတြေပၚမွာ အေျခခံထားတဲ့ “Old Hollywood”ရဲ့ သမရိုးက်ဆန္တဲ့ အိုင္ဒီယာေတြကို ျငင္းပယ္ခဲ့ပါတယ္။သူတို့က
ပုံေသခ်ထားတဲ့ဇာတ္ေျကာင္းေတြကေနတဆင့္ျကည့္ရႈသူေတြရဲ့ ခံစားခ်က္ေတြကို တစ္ခုျပီး တစ္ခုညြွန္ျကားရင္း ျပကြက္တိုင္းဆီကို
လက္ဆြဲေခၚျပသြားသလိုမ်ိဳး မလုပ္ခ်င္ျကဘူး။အဲလိုဇာတ္ေျကာင္းေျပာပံုမ်ိဳးဟာ ျကည့္၇ႈသူရဲ့ ခံစားတုံ့ျပန္နိုင္စြမ္းကို အတားအဆီးျဖစ္ေစတယ္လို့
ထင္ျကပါတယ္။New Waveဒါရိုက္တာေတြဟာ ရုပ္ရွင္ဆိုင္ရာ ရသခံစားမႈေတြကို ဆန္းသစ္စိတ္လႈပ္ရွားဖြယ္ေကာင္းေအာင္၊ျကည့္ရႈသူေတြကို
သူတို့ျကည့္ေနတဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြေပၚမွာတင္ မဟုတ္ပဲ သူတို့ဘ၀ေတြ၊အေတြးေတြ၊ခံစားခ်က္ေတြေပၚမွာပါ ေတြးေခၚလာေအာင္ လႈပ္နိႈးခ်င္ျကတာပါ။

ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ေတြဟာ လက္ေတြ့က်က် သဘာ၀ဆန္ဆန္ ဒါမွမဟုတ္ ဒသနအျမင္ေတြနဲ့ ဖြဲ့စည္းထားပါတယ္။အမွန္တရားကို ေဖာ္ျပျခင္းဟာ
အေရးပါဆံုးအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။သူတို့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ေဖ်ာ္ေျဖဖို့တင္ မဟုတ္ပဲ ရိုးသားစစ္မွန္စြာ ဆက္သြယ္ေပါင္းကူးဖို့ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
သူတ ို့ဇာတ္ညြွန္းေတြဟာ မျကာခဏဆိုသလို ေျပာင္းလဲေတာ္လွန္ေနရုံမ်ွမက မမ်ားျပားလွတဲ့ ရိုက္ကူးေရးစရိတ္ေတြြေျကာင့္
နည္းပညာပိုင္းေတြပါ တီထြင္ဆန္းသစ္လာခဲ့ရပါတယ္။

ရလဒ္အေနနဲ့ Nouvelle Vagueရုပ္ရွင္ေတြဟာ ထူးျခားဆန္းသစ္တဲ့ ရိုက္ကူးနည္းေတြ(ဥပမာ-
jump cutsေတြ၊rapid editingေတြ၊သဘာ၀က်က် အလင္းေရာင္ေတြ၊လက္တန္းဖန္တီးထားတဲ့(improvised) ဒိုင္ယာေလာ့ခ္ေတြနဲ့
ဇာတ္ကြက္ေတြ၊တိုက္ရိုက္အသံဖမ္းမႈေတြ(အဲဒီတုန္းက ရုပ္ရွင္ရိုက္ကူးျပီးမွအသံထပ္သြင္းတာေခတ္စားေနခ်ိန္ပါ)၊ရိုက္ကြင္းေနရာေရြးခ်ယ္မႈေတြ၊
long shotsေတြ)နဲ့ ေက်ာ္ျကားလာပါတယ္။ေနာက္ျပီးသူတို့ ရုပ္ရွင္ေတြဟာ အဲဒီေခတ္ကာလရဲ့ လူမႈေရး၊နိုင္ငံေရး ကေသာင္းကနင္းျဖစ္မႈေတြနဲ့လဲ
တုိက္ရိုက္ သို့မဟုတ္ သြယ္၀ိုက္ဆက္စပ္ေနတာကို ေတြ့ရပါတယ္။

cd44b3228e60a58d17e33b4c996add01

Jean-Luc Godard Title Style

young girls of rocehfort 3 color

Jacques Demy/ The Young Girls of Rochefort

New Wave International

ျပစ္သစ္New Wave လႈပ္ရွားမႈေတြသာ လူသိမ်ားထင္ရွားေသာ္လည္း ဒုတိယကမာ႓စစ္အျပီးမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ လူမႈေရးနဲ့
နိင္ငံေရးအေျပာင္းအလဲေတြရဲ့ တြန္းအားေျကာင့္ အလားတူလႈပ္ရွားမႈမ်ား အျခားေနရာမ်ားမွာလဲေပၚေပါက္လာခဲ့ပါတယ္။ျဗိတိန္မွာဆို French New
Waveနဲ့ အျပိုင္၁၉၅၀ေက်ာ္ကာလမ်ားမွာ Free Cinema movementေပၚေပါက္ခဲ့ပါတယ္။အလုပ္သမားလူတန္းစားေတြရဲ့ ဘ၀ကို
အားမာန္အျပည့္၊သေရာ္ဟန္ကဲကဲနဲ့ ထူးျခားဆန္းသစ္စြာ ရိုက္ကူးခဲ့တဲ့ မွတ္တမ္းရုပ္ရွင္(Documentary)ဒါရိုက္တာေတြျဖစ္တဲ့ Lindsay Anderson၊
Tony Richardson နဲ့ Karel Reiszတို့ဟာ Free Cinema movementရဲ့ ဦးေဆာင္သူေတြျဖစ္ပါတယ္။ထိုကိုယ္ပိုင္ဟန္ေတြနဲ့ပဲ “Angry Young
Men”လို့ နာမည္ေပးထားတဲ့ စာေရးဆရာေတြရဲ့ စာအုပ္ေတြ၊ျပဇာတ္ေတြကို ရုပ္ရွင္အျဖစ္ ဆက္လက္မွီးျငမ္းရိုက္ကူးခဲ့ျကပါတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာပဲ အျခားဥေရာပနိုင္ငံေတြျဖစ္တဲ့ ကြန္ျမူနစ္အုပ္ခ်ဳပ္ခံ ခ်က္နဲ့ပိုလန္နိုင္ငံမွ လူငယ္ဒါရိုက္တာမ်ား(Milos Forman,
Vera Chytilova , Ivan Passer,Roman Polanski, Jerzy Skolimowski)မ်ားကို တီထြင္ဖန္တီးခ်င္စိတ္ေပၚလာေအာင္ French and British New
Wavesမ်ားက လႈ့ံေဆာ္ေပးခဲ့ပါတယ္။သူတို့ဟာ စတူဒီယိုမဟုတ္တဲ့ ျပင္ပမူရင္းေနရာမ်ားမွာ(ရံဖန္ရံခါဆိုသလို သရုပ္ေဆာင္မဟုတ္သူမ်ားနဲ့)
ရိုက္ကူးျပီး သူတို့လူ့အဖြဲ့အစည္းရဲ့ လူေနမႈဘ၀ေတြကို ေပၚလြင္ေအာင္ျကိုးပမ္းခဲ့ပါတယ္။အီတလီနိုင္ငံမွာလဲ Nouvelle Vagueရဲ့ တိုက္ရိုက္လြွမ္းမိုးခံရတဲ့ လူငယ္္ဒါရိုက္တာေတြျဖစ္တဲ့ Bernardo Bertolucci နဲ့ Marco Bellocchioတို့ဟာ သူတို့ရဲ့ ပထမဆံုးရုပ္ရွင္ေတြကို
စတင္ရိုက္ကူးေနခဲ့ပါတယ္။ထုိ့အတူ New German Cinemaလို့ နာမည္ေက်ာ္ျကားလာမဲ့ Nouvelle Vagueရဲ့ လြွမ္းမိုးခံရတဲ့
မ်ိဳးဆက္သစ္္္ဒါရိုက္တာေတ(ြRainer Werner Fassbinder, Wim Wenders နဲ့ Werner Herzog)ဟာ၁၉၆၀ေနွာင္းပိုင္းမွာေပၚထြက္လာပါတယ္။
ေတာ္လွန္ဆန္းသစ္တဲ့ ရုပ္ရွင္လႈပ္ရွားမႈေတြဟာ ဂ်ပန္နဲ့ ဘရာဇီးနိုင္ငံေတြမွာလဲ ေပၚေပါက္လာခဲ့ပါတယ္။ Nagisa Oshima နဲ့ Glauber
Rochaစတဲ့ ဒါရိုက္တာေတြဟာ လူမႈအစဥ္အလာေတြကို ေ၀ဖန္သံုးသပ္ေမးခြန္းထုတ္တဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြ ရိုက္ကူးခဲ့ပါတယ္။အမွန္စင္စစ္မွာေတာ့
ကမာ႓တလြွမ္းက လူငယ္ဒါရိုက္တာေတြဟာ Nouvelle Vagueေတြရဲ့ ေရွ့ေဆာင္လမ္းျပမႈေျကာင့္ hand-heldကင္မရာေတြ၊အယူအဆအသစ္ေတြနဲ့
ကိုယ္ပိုင္ရုပ္ရွင္ေတြ ရိုက္ကူးခဲ့ျကပါတယ္။တဦးခ်င္းစီမွာ မတူကြဲျပားတဲ့ အယူအဆေတြရွိေပမယ့္ သူတို့နိုင္ငံရဲ့ ရုပ္ရွင္ေလာကကို
ေျပာင္းလဲတိုးတက္ဖို့အတြက္ အစဥ္အလာကို ခ်ိဳးေဖာက္ရမယ္ဆိုတဲ့ ယူဆခ်က္ေတာ့တူညီျကပါတယ္။
စီးပြားေရးဆန္တဲ့ ရုပ္ရွင္္ေလာကရဲ့ ဗဟိုခ်က္ျဖစ္တဲ့ အေမရိကန္မွာေတာင္ သရုပ္ေဆာင္တျဖစ္လဲ ဒါရိုက္တာျဖစ္တဲ့John Cassavetesက Shadows
(1959) နဲ့ Faces (1968)ဆိုတဲ့ ရုပ္ရွင္ေတြနဲ့အေမရိကန္ independent cinema ကို ဦးေဆာင္လမ္းျပခဲ့ပါတယ္။ထိုရုပ္ရွင္ေတြဟာ French New
Waveေတြရဲ့ လက္ရာေတြနဲ့ ဆင္တူတဲ့ လကၡဏာေတြ၇ွိပါတယ္။အျခားအလားတူ လႈပ္၇ွားမႈကေတာ့ Richard Leacock၊ D.A. Pennebaker နဲ့
Maysles ညီအကိုေတြဦးေဆာင္တဲ့ Direct Cinema လႈပ္၇ွားမႈပဲျဖစ္ပါတယ္။
Nouvelle Vague ဟာ Hollywoodမ်ိဳးဆက္သစ္ ဒါရိုက္တာေတြျဖစ္တဲ့ Arthur Penn၊ Francis Ford Coppola၊ Robert Altman နဲ့Martin
Scorseseတို့အေပၚမွာ ျကီးမားတဲ့ လြွမ္းမိုးမႈ၇ွိပါတယ္။အဲဒီ လြွမ္းမိုးမႈဟာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ဒါရိုက္တာေတြျဖစ္တဲ့ Steven Soderbergh၊Quentin
Tarantinoနဲ့Wes Andersonတို့ အထိပါပဲ။Scorseseေျပာခဲ့သလိုပါပဲ French New Waveဟာ ရုပ္ရွင္ေလာကတခုလံုးကို နစ္ျမဳပ္သြားေစတဲ့
လိႈင္းျကီးျဖစ္တာေျကာင့္ အဲဒီကာလမွစ ေပၚေပါက္ခဲ့တဲ့ ရုပ္ရွင္ဖန္တီးသူတိုင္းကို( New Wave ရုပ္ရွင္မ်ားကို ျကည့္ဖူးသည္ျဖစ္ေစ၊
မျကည့္ဖူးသည္ျဖစ္ေစ)လြွမ္းမိုးေနမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။

 

624a17fb5ee33fc919ad0eba33115e97.jpg

343782.jpg

Vera Chytilova/ Daisies

In case you wanna read it in English: http://www.newwavefilm.com/new-wave-cinema-guide/nouvelle-vague-where-to-start.shtml

 

Kyaw Zayar Lwin.

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s