“ည” Reviews

“ည” Reviews

20414231_707206476141925_2573310718538977680_o

လွည္႔ကြက္မ်ားတဲ႔ “ည” {A Twist Filled “Night”}

ၿမန္မာရံုတင္ကားၾကီးတစ္ကားကို အရသာရွိရွိ စိတ္၀င္တစားနဲ႔ မၾကည္႔ရတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာခဲ႔ပါၿပီ။ ဒါရုိက္တာ ထူးပုိင္ေဇာ္ဦးရဲ႕ ‘ည’ ကေတာ႔ ဒီႏွစ္ခ်ီၾကာေနၿပီ ၿဖစ္တဲ႔လုိ အင္ဆႏၵကိုု ေက်နပ္ဖြယ္ရာ ၿဖည္႔ဆည္း ေပးႏုိုင္ခဲ႔ပါတယ္။ ဇာတ္ညြန္း၊ ဒါရုိက္တာ၊ ကင္မရာ၊ အသံ စသၿဖင္႔ပိတ္ကားေရွ႕ေရာ ေနာက္ေရာမွာပါ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ ၾကိဳးစားထားတာက စိတ္၀င္စားစရာ ေကာင္းၿပီးသားပါ။ ဒါကုိမွ ေနာက္ထပ္ဆင္႔ၿပီး ဇာတ္ညြန္းအခ်ိတ္အဆက္မိမိ၊ ေသေသသပ္သပ္ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္တင္ၿပႏုိင္တာကေတာ႔ ရွပ္ရွွင္ခ်စ္သူမ်ားေရာ ၊ၿမန္မာရုပ္ ရွင္ေလာက အတြက္ပါ သတင္းေကာင္းတစ္ခုပါပဲ။
ဒီဇာတ္ကားကုိေယဘုယ်ထက္ေက်ာ္လြန္ၿပီး အကြက္ေစ႔ေအာင္သံုးသပ္ေ၀ဖန္ၿပရင္ေတာ႔ spoiler ေတြမၿဖစ္မေနပါေတာ႔မယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္စာေရးသူအေနနဲ႔ေယဘုယ်ထက္လဲအေက်ာ္၊ အကြက္စိတ္လဲမက်ဲ အလယ္အလတ္ အေနအထားတစ္ခုကေနပဲ ဒီဇာတ္ကားအေၾကာင္း ကိုဆက္ၿပီးေရးပါမယ္။
ခ်မ္းမင္းရဲထြဋ္၊ ၿငိမ္းေသာ္၊ ေမဆူးေမာင္၊ နန္းေခမုိ တုိ႔ပါတဲ႔ သူငယ္ခ်င္းအုပ္စုတစ္စု အစအေနာက္လြန္ရာကေန အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔သူတို႔ ထဲကတစ္ဦးေသဆံုးသြားရတယ္။ တစ္ခ်ိန္ထဲ နီးပါးမွာပဲ ရက္ဆယ္လ္နဲ႔ မုိးယေသာ္ တုိ႔သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦးကလဲ ညဘက္ကားထဲမွာလြန္လြန္က်ဴးက်ဴး ၿဖစ္ခဲ႔ၾကတာကို တစ္စံုတစ္ေယာက္က ဗီဒီရုိရုိက္ထားၿပီးေတာ႔ အက်ပ္ကိုင္ေနတယ္။ အဲ႔ဒီလူႏွစ္စုက ညတစ္ညမွာ ေတာအုပ္နားမွာ မထင္မွတ္ပဲဆံုၿဖစ္ၾကတယ္။ တစ္စုနဲ႔တစ္စု အထင္လြဲၿပီးၿဖစ္လာတဲ႔ အကိ်ဳးဆက္ေတြကို လွည္႔ကြက္ေလးေတြ လွလွပပခင္း၊ ၿဖစ္စဥ္ေတြကို ေရွ႕ေနာက္လွည္႔ပတ္စီၿပီး ၿပသြားခဲ႔တယ္။ ရုပ္ရွင္ၾကည္႔ရင္း ဖုန္းေၿပာ ၊ ဂိမ္းေဆာ႔ ၊ SMS ပို႔ေလ႔ရွိတဲ႔ ပရိတ္သတ္ေတြအတြက္ ကေတာ႔နားလည္ဖုိ႔ ခက္ပါလိမ္႔မယ္။ ဒီကားဟာေသေသခ်ာခ်ာ တစ္ခန္း ခ်င္းစီကိုအာရံုစုိက္ၿပီးၾကည္႔ မွ အလံုးစံုကိုနားလည္ သေဘာေပါက္ႏုိင္မယ္႔ ကားမ်ိဳးမုိ႔လုိ႔ပါ။
ၿမန္မာကားအမ်ားစုမွာၿဖစ္ေလ႔ရွိတဲ႔ ယုတိၱကင္းမဲ႔မႈေတြဒီကားမွာ မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ္႔ ယုတိၱရွိႏုိင္မႈ အလားအလာေတြအထဲမွာ အားအေပ်ာ႔ဆံု၊ အနည္းဆံုး၊ အကြက္ေလးေတြေတာ႔ရွိိ ေန ေသးပါတယ္။ ဇာတ္ေကာင္အခ်ိဳ႕ရဲ႕ အၿပဳအမူအေၿပာအဆုိ ပံုစံကို ၾကည္႔ၿပီးဘယ္သူဘာလုပ္ ခဲ႔ၿပီး၊ ဘာကိုလ်ိွဳ႕၀ွက္ထား လဲဆုိတာကို ရုပ္ရွင္ေသခ်ာၾကည္႔သူ တစ္ေယာက္အေန နဲ႔အေစာပုိင္း ကတည္းကမွန္းလုိ႔ ရေနခဲ႔တယ္။ ၿပီးေတာ႔ကားထဲက အၿဖစ္အပ်က္ကို ဘယ္သူက ဗီဒီရုိရိုက္ထားလဲ ဆုိတာကို မုိးယုေသာ္ေကာ ရက္ဆဲလ္ကပါ မမွန္းၾကည္႔ႏုိင္၊ မေတြးႏုိင္၊ မစဥ္းစားႏုိင္ ဘူးဆုိတာကေတာ႔ ခုနေၿပာခဲ႔တဲ႔ ယုတၱိရွိနုိင္မႈအလားအလာ အနည္းပါး ဆံုးအကြက္ လုိ႔ေၿပာရပါလိိမ္မယ္။ ရက္ဆဲလ္ရဲ႕ ရည္းစားၿမတ္ႏုိ္းေအးကလည္း ဒီဇာတ္ကားမွာ အပို ဇာတ္ေကာင္လုိၿဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ခံစားမိပါတယ္။ ဒါေပမယ္႔ အသစ္ေတြကိုပဲ ပြဲထုတ္္ထားတဲ႔ ကားၿဖစ္ေနတယ္ ဆုိေတာ႔လဲ ပိုၿမိဳင္သြားတယ္လု႔ိပဲ ေတြးမိလုိက္ ပါတယ္။
ေနာက္ယုတိၱပိုင္းဆုိင္ရာမွာၿဖစ္ႏုိင္ေခ် အလားအလာ အားနည္းတဲ႔တစ္ကြက္က အိမ္ထဲမွာ ဖမ္းခ်ဳပ္ထား တဲ႔လူတစ္ေယာက္ကို အသာေလးၾကိဳးေလး ၿဖည္ေပးၿပီးသြားေတာ႔လုိ႔ လႊတ္လုိက္တဲ႔ တစ္ကြက္။ အဲ႔ဒီလူက ေနရာကိုမွတ္ထားၿပီး ရဲတုိင္လုိက္ရင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။ အိပ္ေဆးတုိင္ၿပီးတစ္ေနရာမွာ ခ်ခဲ႔ေပးလုိက္ရင္ တစ္မ်ိဳးေပါ႔ က်န္တဲ႔ အပုိင္းေတြက အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္ေလးေတြ ၿဖစ္လုိ႔ ၿဖည္႔ေတြးေပးလုိ႔ရပါတယ္။ ( ဥပမာ- ၀ုိ္င္ေသာက္တာ ဘာလုိ႔ ၀ိုင္ဖန္ခြက္ မသံုးလဲ? အိမ္မွာ မရွ္ိလုိ႔ေနမွာေပါ႔ေလ စသၿဖင္႔ေပါ႔)
သရုပ္ေဆာင္သစ္ေတြက ေသခ်ာေလ႔က်င္႔ သင္ၾကားေပးခံရတာ သူတုိ႔ကိုယ္တုိင္လဲ ေသခ်ာ ၾကိဳးစားအားထုတ္ထားတာ ၿငင္းလုိ႔မရပါ။ အဲ႔ဒီထဲမွာ မွ ခ်မ္းမင္းရဲထြဋ္၊ ရက္ဆဲလ္၊ နက္ရွိဳင္းကို၊ နန္းထေရစီနဲ႔ မုိးယေသာ္ကို အေတာ္ေလး အားရမိပါတယ္။ မင္းသမီးေလးေတြအေနနဲ႔ တစ္ခုသတိၿပဳဖုိ႔လုိတာက တခါတစ္ေလ၀တ္စားဆင္ယင္မႈေတြဟာ ေတာ္ေတာ္ကိုေမာ္ဒယ္/ မင္းသမီးဆန္သြားၿပီး ဇာတ္ေကာင္နဲ႔ သူ႔ရဲ႕ခံစားမႈနဲ႔ မလိုက္ဖတ္မႈေတြၿဖစ္သြား္တာကိုပါ။ ဥပမာ အေခြကိစၥေၾကာင္႔ စိတ္ညစ္ဗ်ာမ်ားေန ရတဲ႔ မိုးယေသာ္ဟာ စကဒ္တို၊ ေဒါက္ဖိနပ္ေတြကို ေက်ာ႔ေမာ႔ေအာင္၀တ္ႏွဳတ္ခမ္းနီရဲရဲ စိုးမပ်က္တာမ်ိဳးေတြ၊ လူေသမႈၿဖစ္ၿပီး ေနာက္တစ္ရက္မွာ နန္းေခမိုက ဆံပင္ေတြကို အလိပ္လုိက္နဲ႔ၿပင္ဆင္ထားတာမ်ိဳးေတြ ေပါ႔။ ၿပီးေတာ႔သူမ်ားၿပဳသမွ် ႏုေနရတဲ႔ေမဆူူးေမာင္ စိတ္ညစ္ေနခ်ိန္မွာ “I call the shot” ( ငါဦးေဆာင္ေနတာ) ဆုိတဲ႔စာသား ပါတဲ႔ တီရွပ္ကလည္း အဓိပၸာယ္တစ္မ်ိဳးေပါက္သြားေစတယ္။
တင္ၿပမႈပိုင္းဆုိင္ရာမွာေတာ႔ စာေရး သူ အေနနဲ႔ အတာ္မ်ားမ်ားကို ၾကိဳက္ႏွစ္သက္ပါတယ္။ ေမြးေန႔ခန္းမွာတရုတ္မီးလံုးေတြကို အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းအေနနဲ႔ေရာ၊ မီးအလင္းအေမွာင္ ပစၥည္း အၿဖစ္ ပါသံုသြာတာေတြ၊ ၀ရန္တာ / တုိက္ေခါင္မိုးေပၚမွာ ထေရစီနဲ႔ နက္ရွိဳင္းတို႔ ထုိင္ေနတဲ႔ အကြက္ ေတြ၊ ၿဖစ္စဥ္ေတြက္ ေရွ႕ေနာက္ေမႊၿပီး ၿပသြားတာေတြ၊ ဇာတ္ေကာင္အခ်ိဳ႕ရဲ႕ဇစ္ၿမစ္ကို ခတ္ၿမန္ၿမန္ပဲစကၠန္႔အနည္းငယ္အတြင္းမွာၿပသြား တာေတြ အားလံုးဟာ အထူးေကာင္းမြန္လွပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ပိုင္းမွာ သီခ်င္းနွစ္ပုဒ္ ဆင္႔သြားတာနဲ႔ Lost in Translation ေနာက္ဆံုးခန္းဆန္ဆန္တီးတုိးေၿပာလုိက္တာေတြ ကုိေတာ႔သိပ္သေဘာမက်လွပါဘူး။ ဒါေတြက ဇာတ္ကြက္ အတြက္လဲ ဘာမွ အထာက္အပ႔ံမေပးႏုိင္ဘူးလုိ႔ခံစားမိတယ္။
အခိ်ဳ႕အခန္းေတြကလုိအပ္တာထက္ပိုရွည္ေနတာ၊အခိ်ဳ႕ရုိက္ခ်က္ေတြကမလုိပဲနဲ႔ထည္႔ထား
တာစတဲ အခ်က္ေတြကေတာ႔ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႕ အၾကိဳက္ေပၚမွာပဲမူတည္ပါလိမ္႔မယ္ အဲ႔ဒါေၾကာင္႔ထည္႔မေရးေတာ႔ပါဘူး။
ရုပ္ရွင္ရဲ႕သေဘာတရားအေၿခခံနဲ႔ ဇာတ္ညႊန္းကို ပိုင္နုိင္မႈ ၊ေသခ်ာ အခ်ိန္ယူၿပင္ဆင္မႈေတြ ဟာၿမန္မာရုပ္ရွင္ရဲ႕ အားအနည္းဆံုးအကြက္ေတြပါ။ အဲ႔ဒီအခ်က္ေတြကိုေသခ်ာၿပင္ဆင္ၿပီး လုပ္ေဆာင္လုိက္လုိ႔ ရွိရင္ အၿခားၿမင္ေနက် ေတြ႔ေနက်၊ ပံုစံေတြထဲက ကြဲထြက္မယ္႔ ေကာင္းမြန္တဲ႔႔ဇာတ္ကားတစ္ကား ထြက္ကိုထြက္လာႏုိင္တယ္ဆုိတာ “ည” အဖြဲသားေတြက သက္ေသထူလုိက္ႏုိင္ပါၿပီ။ ဒီလုိကားမ်ိဳးနဲ႔ ၊ ဒါကေနတဆင္႔တက္ ၿပီးဒီ႔ထက္ ပိုေကာင္းတဲ႔ ကားမ်ိဳးေတြ ၇ို္က္ကူးထုတ္လုပ္ နုိင္မႏုိ္င္ကေတာ႔ အားလံုးကဆက္ၿပီးေစာင္႔ ၾကည္႔ရဦးမွာပါ။ ၿပီးေတာ႔ ပရိသတ္ေတြအေနနဲ႕ကလည္း ဒီလုိကားမ်ိဳးေတြကိုနာမည္ၾကီး မင္းသားမင္းသမီးေတြမပါလုိ႔ မၾကည္႔ႏိုင္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပဲ ေဖာက္ထြက္ ခြဲထြက္ခ်င္သူေတြရဲ႕ လက္ရာေတြကို အားေပးၾကိဳဆုိရင္းနဲ႔ အသိအမွတ္ ၿပဳေပးေစလုိပါတယ္။ ဒါမွဒီလုိလူေတြ ေနာက္တစ္ခါဆက္လုပ္နိုင္ဖုိ႔ အားရွိမွာပါ။
ၿမန္မာရုပ္ရွင္ တုိးတက္ေစလုိသူေတြ ရုပ္ရွင္ခ်စ္သူေတြက “ည”ကို ၾကိဳဆုိရပါလိမ္႔မယ္။
By Myat Noe (Filmmaker)
15800406_589877364541504_6097470904076882541_o.jpg

“ည” ရုပ္ရွင္က ဘာေတြပိုထူးေနလို႔လဲ။

လာမယ့္ ၂၈ ရက္ ဇူလိုင္လ ၂၀၁၇ ကစျပီး႐ုံတင္ေတာ့မယ့္ “ည” ရုပ္ရွင္ကားက တကယ္ပဲ ထူးျခားတဲ့အေျပာင္းအလဲျဖစ္ပါ့မလားဆိုတဲ့ ကိစၥဟာ အင္မတန္စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းလွပါတယ္။ “ည” ရဲ႕ Facebook Page မွာလည္း “အေျပာင္းအလဲကို ေတာင့္တေနတဲ့ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္မ်ားအတြက္” ဆိုျပီးေရးထားပါတယ္။ က်ုပ္တို႔ ျမန္မာ ရုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္မလဲ ခဏခဏ ဂ်င္းထဲ့ခံရတာမ်ား ေတာ့ ဒီရုပ္ရွင္ဟာ တကယ္ ပဲအေျပာင္းအလဲေတြကို ျမင္ရမယ့္ရုပ္ရွင္ဟုတ္မဟုတ္ နည္းနည္း အာေခ်ာင္ ၾကည့္ပါမယ္။

ဒီကားကို အရုပ္အသံစမ္းတုန္းက တစ္ၾကိမ္ ၊ Press Show လုပ္တုန္း ကတစ္ၾကိမ္ စုစုေပါင္း ႏွစ္ၾကိမ္ၾကည့္ ျပီးပါျပီ။
ည ကား က ဘာေတြပိုထူးလဲဆိုတာမေျပာခင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာရုပ္ရွင္မွာ ဘာေတြက ဖန္တရာေတေနလဲ၊ မဲျပာပုဆိုး ျဖစ္ေနလဲဆိုတာ အရင္ ေျပာမွေကာင္းပါမယ္။

၁။ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေတြက Dialouge ေတြကို အျပင္မွကြၽန္ေတာ္တို႔ေျပာေနသလိုမေျပာပဲ စာဆန္ဆန္ ဒိုင္ေလာ့ၾကီးေတြနဲ႔ (သို႔) ေဒါသတၾကီး မ်က္ခုံးေတြေရာ ပါးစပ္ေတြေရာ ရြဲမဲ႔ ျပီးေျပာၾကတာ။
၂။ ဇတ္လမ္း မွာ မင္းသားဟာ လူေကာင္း (သို႔) လူဆိုးျဖစ္ရမယ္။ဒါအျပင္ ေလာကမွာလူဆိုးႏွင့္လူေကာင္း သာ ရိွၾကျပီး ၊ အျဖဴ မဟုတ္ရင္ အမဲ ပဲ ဆိုတဲ့ အျမင္ရွိၾကတယ္။

၃။ မိဘေမတၱာ ၊ သူငယ္ခ်င္း ေမတၱာ ၊ ဆရာဂုဏ္ စသည္ တို႔ကို ေဖာ္က်ဴးတာ

၄။ပရိသတ္ဖက္ကလိုက္ပါ စဥ္းစားေတြးေခၚစရာေနရာ မထားေပးထားတာ။
၅။ရိုက္ကြင္း ေနရာေတြဟာျမင္ေနၾက ႐ႉတင္အိမ္ေတြသာမ်ားတာ။ ေတာကားဆို သန္လွ်င္၊အိမ္မွာဆို ကီလီ ၆ ၊ သကၠန္းကြ်န္း ဂိမ္းဆုိင္အိမ္ (ဆိုလားမသိ) စသည္စသည္ျဖင့္။

၆။အရုပ္ကလည္းသိသိသာသာၾကီးသရုပ္ေဆာင္ေနတဲ့အျပင္ကို ပါးစပ္ကပါ “သမီးေလးက အဲ့လိုပဲ ကေလးလို ႏြဲ႔ဆိုး ဆိုးေနတုန္း” အဲ့ဒီမွ မင္းသားက “ ဟုတ္ကဲ့ရပါတယ္ အန္တီ” ဆိုတာမ်ိဳး မလိုတာေတြမ်ားေနတာ

ရ။ကင္မရာရိုက္ခ်က္ေကာင္းတယ္ ဆိုတာကို ရႉခင္းကိုလွေနေအာင္ ရိုက္တာပဲ လို႔ထင္ေနတာ။

၈။မွတ္သားစရာေလာကနီတိ၊အဆိုအမိန္႔၊အေတးြအေခၚတို႔ကို ဇတ္လမ္းတည္ေဆာက္ပုံ နဲ႔ မေဖာ္ပဲ ရတဲ့ေနရာမွ စကားေျပာနဲ႔ ညွပ္ထည့္ႏိုင္တာကို ဇတ္ညႊန္းလို႔ထင္ေနတာ

၉။ ေကာင္းေကာင္းငိုတတ္မွ သရုပ္ေဆာင္ေကာင္းျဖစ္တယ္

၁၀။ ဇတ္ဝင္ခန္း နဲ႔ ပါတ္သတ္တဲ့ သီခ်င္း (သို႔) သံစဥ္ တစ္ခုကို လိုလိုမလိုလို ေနာက္ခံေတးဂီတ အျဖစ္သုံးတာ။ဥပမာ ေက်းရြာေလးတစ္ရြာမွ မနက္မိုးလင္းလာ တဲ့ ဟာကို ျပလိုက္တာနဲ႔ ေနာက္မွ ဗုံသံေလးနဲ႔ တီးလုံးေလးကပါလာတတ္တာမ်ိဳး။တစ္ခါ တစ္ခါ မိုလင္းခါစ ငွက္သံေလးေတြ၊ လူေတြလႉပ္ရွားသြားလာတဲ့အသံေလးေတြ၊ ေစ်းသည္ေတြ ရဲ႕အသံေလး ေတြက ပိုျပီး ဂီတာဆန္တယ္ဆိုတာကို လက္မခံတာ။

၁၁။ ကင္မရာ၊ဂီတ၊ဇတ္ညႊန္း၊သရုပ္ေဆာင္ စတဲ့စတဲ့ ပါသမွ်လူေတြဟာ “ငါတို႔ ဟာ ဒီဇတ္လမ္းကို ေကာင္းေအာင္ ပ့ံပိုး ေနၾကတယ္” ဆိုတာကိုသေဘာမေပါက္ပဲ သူထက္ငါ သာေအာင္ လက္စြမ္းျပဖို႔ႀကိဳးစားတာ။အဲ့ဒီေတာ့ ဟိုနဲနဲ ဒီနားနဲနဲ ခြ်န္ထြက္ေနျပီး မေျပျပစ္ေတာ့တာ။ကဲဆက္ေျပာရရင္ မ်ားၾကီးရွိေနဦးမယ္။

အဲ့ဒီေတာ့ “ည” ရုပ္ရွင္ကားကအထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ ဖန္တရာေတေနတဲ့အခ်က္ေတြ အကုန္လုံးကို ပယ္တယ္။အဲ့ဒါမ်ိဳးေတြ မလုပ္ထားဘူး။

“ည” ရုပ္ရွင္မွာ မင္းသား(Hero) မပါဘူး လူဆိုးမပါဘူး။လူေတြလိုေတြးျပီး အဆိုးနဲ႔အေကာင္းေရာယွက္ေနတဲ့ လူဆန္ဆန္ သရုပ္ေဆာင္ေတြပဲပါတယ္။မဲ့ရြဲ႕ကုန္းေအာ္၊အသားေတြတဆတ္ဆတ္တုန္ျပီးေျပာတဲ့ ဒသနေတြမပါဘူး။ ေခါင္းညိတ္လို႔ရတဲ့ေနရာမွ ေခါင္းညိတ္ျပီးေတာ့ မ်က္စပစ္လို႔ရတဲ့ေနရာမွ မ်က္စပဲ ပစ္တယ္။ အပိုစကားေတြ ေျပာမေနဘူး။ပရိသတ္ကို လိုက္ပါစဥ္းစား ေတြးလို႔ရေအာင္ လမ္းဖြင့္ေပးထားတယ္။ ဘဝသင္ခန္းစာလိုလို ဆုံးမစာလိုလို ေတာ္ကီေတြေျပာတတ္တဲ့ စစရက ကာရိုက္တာမပါဘူး လူလိုပဲ ေတြးျပီး လူလိုပဲလုပ္တတ္တဲ့လူေတြအေၾကာင္းပဲပါတယ္။က်ြန္ေတာ္တို႔ၾကားေနျက ေနာက္ခံတီးလုံး ေတြမပါဘူး ဒါေပမယ့္ ေျခသံဖြဖြ နဲ႔ အသက္ရႉသံေတြပါတယ္။ကြၽန္ေတာ္တို႔ ရုပ္ရွင္ကားၾကီးေတြမွာ ၾကည့္ေနၾက ယေန႔ေခတ္ နာမည္ၾကီး မင္းသားမင္းသမီးေတြမပါဘူး ၊ သူေနရာနဲ႔သူ ဇတ္လမ္းကို ပံ့ပိုးေပးတဲ့ သရုပ္ေဆာင္သစ္ေတြပဲပါတယ္။ခါတိုင္းလို ဒီအခန္းျပီးရင္ ဇတ္သိမ္းပိုင္း ဘာျဖစ္မယ္ဆိုတာကို မွန္းလိုရတဲ့ ဇတ္ကြက္မ်ိဳးမပါဘူး၊ ကိုထင္သလိုျဖစ္မလာလို႔ အၾကိမ္ၾကိမ္ ေခါင္းစားသြားရမယ့္ အခန္းမ်ိဳးေတြပါတယ္။ တခန္းလုံးလင္းထိန္ျပီး မင္းသားမင္းသမီးေတြကို ျဖဴေဖြးေအာင္ ရိုက္ထားတာမ်ိဳးမပါဘူး။သူေနရာနဲ႔သူ အလင္းအေမွာင္ ေပးထားတာမ်ိဳးပဲပါမယ္။
ဒီေလာက္ဆို ”ည” ရုပ္ရွင္ကားက ထူးျခားတယ္ဆိုတာေသခ်ာပါတယ္။ရုပ္ရွင္ ေကာင္းမေကာင္းကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ မုန္႔ဟင္းခါးမခ်က္တတ္ေသာ္လည္း မုန္႔ဟင္းခါးေကာင္းမေကာင္း စားလိုက္ရင္သိတယ္ ဆိုသလိုပါပဲ။ၾကည့္ျပီးေတာ့ ေကာင္းမေကာင္းေျပာလို႔ရပါတယ္။
ဒီကားရဲ႕ ကင္မရာဆရာျဖစ္တဲ့ ကိုသိဒၵိေျပာခဲ့သလိုပါပဲ။ ည ရုပ္ရွင္ကားက Art House film ပုံစံေတြ လို လည္းမဟုတ္သလို ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏိုင္ငံမွျမင္ေနၾက Main Stream ကားေတြလိုလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါရိုက္တာထူးပိုင္ေဇာ္ဦ ခုံမင္တဲ့ ပုံစံပဲျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။၂၀၁၂ ဝႆန္ရုပ္ရွင္ပြဲမွ ဆုရရွိခဲ့တဲ့ သူရဲ႕ Long Time No See ဆိုတဲ့ ဇတ္လမ္းတိုနဲ႔ ၊ ၂၀၁၅ ဝႆန္ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ ျပိုင္ပြဲဝင္ကားျဖစ္တဲ့ Silence ဇတ္လမ္းတို ေတြမွကတည္းက Plot Twist ေတြနဲ႔ ဇတ္လမ္းကို တင္ဆက္တာႏွစ္သက္တဲ့ ဒါရိုက္တာ ထူးပိုင္ေဇာ္ဦးက ဒီကားမွ အဲဒီလို စတိုင္ကိုပဲသုံးထားပါတယ္။
ဒီကားမွာ ပထမအဖြင့္ခန္းဟာဒီကားရဲ႕ ဗဟိုခ်က္ပါ။ဆိုလိုတာက ဒီအခန္းကိုတည္ျပီး ဇတ္လမ္းအလယ္ မွာ ေနာက္တစ္ဆစ္ခ်ိဳးခ်လိုက္တာပါ။ဒါေၾကာင့္ ရုပ္ရွင္ကို အစကေနအဆုံး အခ်ိန္မွီဝင္ၾကည့္ပါမွ အရသာရွိပါမယ္။
ဇတ္လမ္းကို တဆင့္ျပီးတဆင့္ reveal လုပ္သြားျပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တစ္ခုခု မွန္းဆမိတဲ့အခ်ိန္မွာ ဇတ္လမ္းရဲ႕ေနာက္ထပ္ တလႊာကို ခြာခ် လိုက္တာမ်ိုးလို႔ေျပာရပါမယ္။
အခုက ရုံေတာင္မတင္ရေသးဘူးဆိုေတာ့ အေသးစိပ္ ဇတ္လမ္းပိုင္းကို Spoiler ျဖစ္သြားမွာစိုးလို႔ ေနာက္မွဆက္ေရးပါဦးမယ္။
အဓိကေျပာခ်င္တဲ့အခ်က္ရွိပါတယ္။ဒီကားကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ အုပ္စုေတြ (ရုပ္ရွင္ခ်စ္သူ၊ရိုက္သူတက္သစ္စပိုင္းနဲ႔၊လက္ရွိဒီေလာကထဲ ေျခခ် ေျမစမ္းခရမ္းပ်ိဳးသူေတြ) ဝိုင္းျပီး အားေပးေနရတာအေၾကာင္းရွိပါတယ္။ အဓိကအားျဖင့္ ပုံစံတကယ္ကြဲထြက္ေအာင္လုပ္ထားတဲ့ကားျဖစ္တယ္။နာမည္ၾကီးမင္းသားမင္းသမီးေတြကို သုံးထာတဲ့ကားမဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံကရုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္ေတြအတြက္ အနည္း နဲ႔အမ်ား စိန္ေခၚမွဳရွိတဲ့ကားမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ ဒါရိုက္တာ၊သရုပ္ေဆာင္၊ထုပ္လုပ္ေရး၊ ရိုက္ကူးေရးအဖြဲ႔ေတြအတြက္ ဒီေလာကထဲမွာ ပြဲဦးထြက္ကားျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီအခ်က္ေတြကို ပရိသတ္ကဘယ္လိုတုံ႔ျပန္မလဲဆိုတာ အင္မတန္ကို အေရးၾကီးပါတယ္။ခါတိုင္းလို ငိုျပရယ္ျပ၊စဥ္းစားဖို႔မလို၊ၾကည့္ျပီးျပန္သြား ေနာက္ေန႔ေမ့ ကားမ်ိဳးမဟုတ္တဲ့အတြက္ နည္းနည္းေတာ့ ညဏ္ေကာင္းမွရမယ္၊ေသခ်ာၾကည့္မွရမယ္၊ေနၾကာေစ့စားေနရင္ းနဲနဲေက်ာ္သြားရင္ နဲနဲ အခ်ိတ္အဆက္လြပ္သြားႏိုင္တယ္။ ဒါေတြကို ပရိသတ္က ပါဝင္စီးေမ်ာၾကမွာလား ဆိုတဲ့အခ်က္က ေနာက္ဆက္လက္ ရိုက္ကူးဖို႔ ေမွ်ာ္မွန္းေနတဲ့ ဒါရိုက္တာအသစ္၊ အဖြဲ႔အသစ္ေတြ အတြက္ အေျခအေနေစာင့္ၾကည့္ရမယ့္ကားျဖစ္တယ္။ရုံထဲကို ဘယ္လိုပရိတ္သတ္ ေတြဘယ္ေလာက္ေရာက္လာမလဲဆိုတာ အင္မတန္မွရင္ခုန္ဖို႔ေကာင္းပါတယ္။အနာဂါတ္ျမန္မာ့ ရုပ္ရွင္ အေရြ႕ကို ပရိသတ္ကဘယ္ေလာက္ထိ ဝိုင္းတြန္းၾကမယ္ဆိုတာ ဟာ ဒီကားရဲ႕ အေျခအေန ေပၚမွာ မွန္းဆၾကည့္လို႔ရႏိုင္မယ္။အဲ့ဒီလို အေ႐ြ႕တစ္ခုျဖစ္လာေတာ့မွ ပရိသတ္ကို ျပီးျပီးေရာ “ဂ်င္း” ထည့္ေနတဲ့ ျမန္မာကားေတြေနရာမွာ တကယ္ေသခ်ာ ၾကိဳးစားထားတဲ့ ျမန္မာကားေတြ ဝင္လာႏိုင္မယ္။ဒါေၾကာင့္ “ည” ရုပ္ရွင္ကို ေအာင္ျမင္ေစ ခ်င္တယ္။ဒါပါပဲ

– Soe Moe Aung (Filmmaker)

 

 

20232760_704397886422784_3791393268003900683_o19467792_693317124197527_1372852718269754698_o

ည ရုပ္ရွင္ဟာ ေၾကာ္ျငာထားတဲ့အတုိင္း ျမန္မာေပါကားေတြထဲက ခြဲထြက္တဲ့ အဆင့္အတန္းမွီ Thriller ရုပ္ရွင္ကားတစ္ကားဆုိတာ ျငင္းဆုိဖြယ္ရာမရွိပါဘူး။ ဇာတ္ေဆာင္အသစ္ေတြခ်ည္းနဲ႕ပဲ သဘာဝအက်ဆုံးျဖစ္ေအာင္ ရုိက္ကူးထားတဲ့ ရုပ္ရွင္တစ္ကားလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Location, Setting, Cinematography, Lighting, Audio Recording, Post-processing, Sound Effect ေတြနဲ႕ Editing အပိုင္းေတြအထိပါ တကယ္ကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ အရည္အေသြးမွီမွီ ထုပ္လုပ္ထားတဲ့ ရုပ္ရွင္တစ္ကားပါ။ ပထမဆုံး full length film စရိုက္တဲ့ production, director ျပီးေတာ့ cast ေတြ အေနနဲ႕ လုိအပ္ခ်က္ေတြ အနည္းငယ္ ရွိေနေသးေပမယ့္ တကယ္ကို Qualify ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ရွင္တကားျဖစ္ပါတယ္။

Trailer:

Official Trailer ၾကည့္ျပီးတဲ့ အခ်ိန္မွာ သိပ္မထူးျခားတဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုလုိ႕ ထင္မွတ္ခဲ့မိေပမယ့္ တကယ္တမ္း ရုပ္ရွင္အစအဆုံးၾကည့္ျပီးတဲ့အခါမွာ ကၽြန္ေတာ္ ထင္ခဲ့တာ လုံးဝ (လုံးဝ) လြဲေနမွန္း သိလုိက္ရပါတယ္။ Trailer မွာ ျပထားတာဟာ ဇာတ္ကား အစအဆုံးရဲ႕ ရုပ္သံ အတုိခ်ံဳးလုိ႕ ပုံမွန္အတုိင္းထင္ထားခဲ့မိေပမယ့္ တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဇာတ္ကားအစပိုင္းေလးရဲ႕ ( ျမွပ္ကြက္ေတြ ဘာမွ မေဖာ္ျပရေသးခင္) အပိုင္းေသးေသးေလး တစ္ပိုင္းပဲ ျပထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္ရွင္ရဲ႕ တကယ့္ ဇာတ္လမ္းကို Trailer ထဲမွာ လုံးဝ (လုံးဝ) ေဖာ္ျပမထားပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ Trailer ၾကည့္ျပီး သိပ္စိတ္မဝင္စားတဲ့သူေတြ သြားၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္ဖုိ႕တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

Synospsis:

ဇာတ္လမ္းကေတာ့ လူငယ္ သူငယ္ခ်င္းတစ္သုိက္ ကုိယ့္အခ်င္းခ်င္း April Fool လုပ္ရင္းနဲ႕ မေမွ်ာ္လင့္ပဲ ေဘာ္ဒါတစ္ေယာက္ ေသဆုံးသြားတာကေန အစျပဳထားပါတယ္။ လူေသမႈတစ္ခုကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းမေျဖရွင္းပဲ ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႕လန္႕နဲ႕ ဖုံးရင္းဖိရင္း မထင္မွတ္ထားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကေန ျပႆနာေတြ ပိုၾကီးလာတဲ့အေၾကာင္းရုိက္ထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္ပိုေျပာျပရင္ ဇာတ္ကားရဲ႕ အဓိက ရသေတြ ေပ်ာက္ကုန္ေတာ့မွာမို႕ Synopsis ကို ဒီေလာက္နဲ႕ပဲ ရပ္ထားမွျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

Plot:

ည ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားရဲ႕ အဓိက ဆြဲေဆာင္မႈကို ေျပာရပါဆုိရင္ေတာ့ Plot ကိုပဲ လက္ညိႈးထိုးျပရပါလိမ့္မယ္။ ႏုိင္ငံတကာရုပ္ရွင္ေတြအတြက္မထူးဆန္းေပမယ့္ ျပည္တြင္း ရုပ္ရွင္ကားတစ္ခုအေနနဲ႕ကေတာ့ Plot ကို လွလွပပ ကစားျပီး အေၾကာင္းအရာေတြကို လိုအပ္မွ Flashback ေတြ ၊ ေရွ႕ေနာက္ ခ်ိတ္ဆက္မႈေတြနဲ႕ ျပန္ျပတာသြားတာ ည ရုပ္ရွင္က ပထမဆုံးပဲျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ရုိးရွင္းလွတဲ့ ဇာတ္လမ္းတစ္ခုဟာ Plot ကစားမႈ ေသသပ္လြန္းတာေၾကာင့္ မ်က္ေတာင္မခတ္၊ ထုိင္ရာကထသြားလုိ႕မရပဲ စိတ္ဝင္စားမႈအျပည့္နဲ႕ ဆက္တုိက္ ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ ရုပ္ရွင္တစ္ကားျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ Timeline ကို ေရွ႕ေနာက္ လွည့္ထားတာေတြဟာ အလြန္အက်ဴးျဖစ္မေနပဲ ေနာက္ဘာဆက္ျဖစ္မလဲဆုိတာကို ဘယ္လုိမွ ၾကိဳစဥ္းစားလုိ႕ မရႏုိင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ရုပ္ရွင္တစ္ကားလဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Plot အတြက္ အမွတ္ျပည့္ေပးပါတယ္။

Story:

က်န္တဲ့ေနရာေတြ အားလုံးမွာ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတဲ့ ည ရုပ္ရွင္ကားဟာ Story ပိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္အားနည္းပါတယ္။ ဒါကလဲ Thriller တုိ႕ Horror တုိ႕ရဲ႕ သေဘာသဘာဝအရ ထိတ္လန္႕ေၾကာက္ရြံ႕ဖုိ႕ကို အဓိကထားျပီး ဇာတ္လမ္းပိုင္းကို သိပ္အေလးမေပးၾကဘူးဆုိေပမယ့္ ည ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားရဲ႕ story ကေတာ့ ဒီထက္ပိုေကာင္းဖုိ႕ လုိတယ္လုိ႕ ယူဆပါတယ္။ ဇာတ္လမ္းဟာ ရိုးရွင္းလြန္းျပီး တစ္ခ်ိဳ႕ျဖစ္ရပ္ေတြဟာ လက္ေတြ႕မွာ ျဖစ္ဖုိ႕ ခက္ခဲတဲ့ ကိစၥေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္ လူေသမႈကို ရဲ၊ မိဘ၊ ေဆြမ်ိဳးေတြကို အေၾကာင္းမၾကားပဲ သူငယ္ခ်င္း ၄ – ၅ ေယာက္က ဖုံးဖိဖုိ႕ၾကိဳးစားတာမ်ိဳးဟာ အျပင္မွာသိပ္မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ေနာက္ျပီး ဒဏ္ရာရတဲ့လူတစ္ေယာက္ကို ေဆးရုံျမန္ျမန္ပို႕ဖုိ႕ မၾကိဳးစားတာမ်ိဳးလဲ (တျခားရုပ္ရွင္ေတြထဲကလုိ) ေတြ႕ေနရပါေသးတယ္။ ဇာတ္လမ္းအရ လုိအပ္တယ္ဆုိရင္လဲ အခုထက္နည္းနည္းပိုျပီး ယုတၱိရွိတဲ့ ပုံစံေလးေတြ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ဇာတ္သိမ္းျမန္တယ္လုိ႕ တခ်ိဳ႕က ထင္ၾကေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဇာတ္သိမ္းျမန္တယ္လုိ႕မထင္ပါဘူး။ ဇာတ္သိမ္းမေသသပ္တာလုိ႕ ထင္ပါတယ္။ ဒါလဲ Storyline အားနည္းခ်က္ပါ။

(Spoiler Alert!!! Spoiler ေၾကာက္သူမ်ား ေအာက္ပါစာပုိိဒ္ကို ေက်ာ္ဖတ္ပါ)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ေနာက္ဆုံးဇာတ္သိမ္းမွာ အားလုံးကို မေသခုိင္းပဲ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီက တစ္ဘဝလုံး အျပစ္သားလုိခံစားသြားရတာမ်ိဳး၊ သူငယ္ခ်င္းအားလုံး မ်က္ႏွာမျပရဲၾကေတာ့တာမ်ိဳး အစရွိသျဖင့္နဲ႕ ဇာတ္သိမ္းရင္ ပိုေကာင္းမယ္လုိ႕ (Personally) ထင္မိပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ၾကည့္ရႈသူကို Lesson Learnt / Moral တစ္ခုခုကို ျငင္ျငင္သာသာေလးေပးခဲ့တာမ်ိဳး (Japan ရုပ္ရွင္ေတြမွာ အမ်ားဆုံးေတြ႕ရေလ့ရွိပါတယ္) လုပ္ေပးႏုိင္ရင္ အရမ္းေကာင္းမွာပါ။

Pace:

Story ပိုင္းမွာ အားနည္းသလုိ Pace ပိုင္းမွာလဲ ေႏွးလုိက္ ျမန္လုိက္ေလးေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ Thriller ကားတစ္ကားအတြက္ Pace ျမန္သင့္သေလာက္ မျမန္ဘူးလုိ႕ ခံစားရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ပထမ မိနစ္ ၃၀ ေလာက္မွာ မလုိအပ္ပဲ Overly Spooky ရိုက္ကြက္ေတြနဲ႕ ယုတၱိမရွိတဲ့အေၾကာင္းအရာေလးေတြ ပါတယ္လုိ႕ ထင္မိပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ အားလုံးျပန္ရွင္းျပတယ္ဆုိေပမယ့္ ျပန္ရွင္းျပတဲ့ ေနရာမေရာက္ခင္ ပထမ မိနစ္ ၃၀ ေလာက္ကိုေတာ္ေတာ္ အသည္းယားမိပါတယ္။ အခန္႕မသင့္ရင္ ေပါကားစာရင္းထဲ ထည့္မိလုိက္ေတာ့မလုိ႕ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္း Plot twist ေတြျပန္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ “ေၾသာ္… ဒါေၾကာင့္ကိုး” ဆုိျပီး စိတ္တုိင္းျပန္က်သြားပါတယ္။ သိခ်င္စိတ္ေတြမ်ားေအာင္ Suspense လုပ္ထားတာ နားလည္ေပမယ့္ ပထမမိနစ္ ၃၀ ေလာက္ကို ဒီ Pace ထက္နည္းနည္း ပိုျမန္ျပီးျပႏုိင္ရင္ လုိေလေသးမရွိေကာင္းသြားမယ္လုိ႕ ထင္ပါတယ္။

Script:

Script ေတြဟာ ၾကည့္ဖူးသမွ် ျမန္မာကားေတြထဲမွာေတာ့ သဘာဝအက်ဆုံးပါပဲ။ လူငယ္ေတြ အခ်င္းခ်င္း အျပင္မွာတကယ္စကားေျပာတဲ့ပုံစံအတုိင္း ေျပာထားဆုိထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ အလြန္အမင္း ကဗ်ာဆန္ေသာ၊ တင္စားေသာ၊ ေညွာင့္ေသာ စာသားေတြ လုံးဝမပါပါဘူး။ အရမ္း ယုတၱိရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရတာေတြမွာ စာသားအပိုေလးေတြ ၾကားမိပါတယ္။ အမူအယာနဲ႕တင္ ျပလုိ႕ရတဲ့ စာသားေလးေတြကိုေျပာတာပါ။ အင္မတန္ေတာ့ နည္းပါတယ္။ ဘန္းစကားေတြ၊ foul language ေတြေတာ့ သဘာဝက်ေအာင္ ဒီထက္ပိုျပီး ပါသင့္တယ္လုိ႕ထင္ပါတယ္။

Casting:

သရုပ္ေဆာင္အသစ္ေတြပဲ သုံးထားတာဟာ ည ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားရဲ႕ ထူးျခားေပၚလြင္တဲ့ အခ်က္ပါ။ သရုပ္ေဆာင္တစ္ေယာက္ခ်င္းစီနဲ႕ ကိုက္ညီတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေတြကိုလဲ ေသခ်ာေရြးခ်ယ္ထားပါတယ္။ သရုပ္ေဆာင္ အသစ္ေတြ အေနနဲ႕ အေတာ့္ကို ေကာင္းမြန္တဲ့ သရုပ္ေဆာင္မႈေတြ လုပ္ထားႏုိင္ၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ လက္ရွိ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ မင္းသား၊ မင္းသမီးၾကီးေတြထက္ေတာင္ သဘာဝက်ပါေသးတယ္။ မ်က္ႏွာအမူအရာေတြ၊ ကိုယ္လက္လႈပ္ရွားပုံေတြ အရမ္းသဘာဝက်ေပမယ့္ စကားေျပာတဲ့ေနရာမွာေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ စာရြတ္သလုိ ျဖစ္ျဖစ္သြားတာေတာ့ အနည္းအက်ဥ္းေတြ႕ရပါတယ္။ သရုပ္ေဆာင္တစ္ေယာက္တည္းကပဲ တစ္ခ်ိဳ႕အခန္းေတြမွာ အရမ္းပီျပင္ျပီး တစ္ခ်ိဳ႕အခန္းေတြမွာ နည္းနည္းလုိေနတာမ်ိဳးေတြလဲ ရွိပါတယ္။ အသစ္ဆုိတဲ့ စိတ္ကေလးကို ႏွလုံးသြင္းျပီးၾကည့္ရင္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ကို ေကာင္းတယ္လုိ႕ေျပာရမွာပါ။

Costume and Makeup:

ည ရုပ္ရွင္ဇာတ္ကားမွာ ေနာက္တစ္ခု သတိထားမိတာ အဝတ္အစားေတြပါပဲ။ သရုပ္ေဆာင္တုိင္းက သူတုိ႕ရဲ႕ ဇာတ္ရုပ္၊ ေနာက္ခံ Background နဲ႕ သရုပ္ေဆာင္ရတဲ့ ေနရာ၊ အခ်ိန္ေတြနဲ႕ ကိုက္ညီတဲ့ အဝတ္အစားေတြကိုပဲ ဝတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ အိမ္မွာေနတဲ့ ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြဆုိ Pajama စစ္စစ္နဲ႕ ေတြ႕ရပါတယ္။ ပိုက္ဆံရွိတုိင္းလဲ Branded အဝတ္ေတြ ထင္းေနေအာင္ ဝတ္မထားေပးပါဘူး။ အပိုအလုိ လုံးဝ မရွိဘူးလုိ႕ ေျပာလုိ႕ရပါတယ္။

Makeup ပိုင္းမွာလဲ ေတာ္ေတာ္သဘာဝက်ပါတယ္။ ေယာက္်ားေလးေတြကအစ makeup လိမ္းထားတာ (ေသခ်ာလုိက္ၾကည့္လုိ႕) ေတြ႕ေနရေပမယ့္ မ်က္စိေနာက္စရာမျဖစ္ပါဘူး။ သူ႕အခန္းနဲ႕သူလုိက္ဖက္တဲ့ Makeup မ်ိဳးကိုလဲ ေတြ႕ရပါတယ္။ အိပ္ယာထဲမွာေနေနတဲ့သူကို မ်က္ေတာင္ အတုၾကီးတုိ႕ ႏႈတ္ခမ္းနီ ထင္းထင္းၾကီးတုိ႕နဲ႕ မေတြ႕ရပါဘူး။ ေနမေကာင္းတဲ့သူရဲ႕ မ်က္ႏွာကိုလဲ ထုံးသုတ္ထားသလုိ ျဖဴေဖြးစုတ္ေနေအာင္ လုပ္မထားပဲ အသားေရာင္ပုံမွန္ ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေလးပဲ သုံးထားေပးပါတယ္။ ေခၽြးထြက္တဲ့အခန္းေတြ၊ ေသြးေပတဲ့ အခန္းေတြမွာလဲ အပိုအလုိမရွိေအာင္ ၾကိဳးစားထားတာေတြ႕ရပါတယ္။

Location and Settings:

ရိုက္ကြင္း Location ေတြအားလုံး ေျပာစရာမရွိေအာင္ ေကာင္းမြန္လြန္းပါတယ္။ MICT Park, အင္းယားေဘာင္၊ ျခံဝန္းက်ယ္ၾကီးထဲက ဒန္း၊ ပန္းျခံ စတဲ့ ဖန္တရာေတ ရိုးအီေနတဲ့ ရိုက္ကြင္းေတြ တစ္ခုမွမပါပါဘူး။ ယုတၱိရွိရွိ ျမိဳ႕ထဲက တုိက္ခန္းေတြ ပါပါတယ္။ ျမိဳ႕ျပင္လုိ႕ တကယ္ထင္ရတဲ့ေနရာေတြ ပါပါတယ္။ အလုပ္ရုံ ဂိုေထာင္စစ္စစ္လုိ႕ထင္ရတဲ့ ေနရာေတြပါပါတယ္။ Public place လုိေနရာမ်ိဳးေတြမွာလဲ ဝုိင္းၾကည့္ေနတဲ့ လူအုပ္ၾကီးမ်ိဳးမဟုတ္ပဲ ဇာတ္ဝင္ခန္းနဲ႕ သင့္ေတာ္တဲ့ ျဖတ္ေလ်ာက္ေလးေတြ ထည့္ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ Location ေရြးခ်ယ္မႈအတြက္ေျပာစရာမရွိပါဘူး။

Setting ဆုိတဲ့ေနရာမွာ နည္းနည္းေလး focus လုပ္ျပီးေျပာခ်င္ပါတယ္။ ေျပာရေလာက္ေအာင္ တန္တယ္လုိ႕လဲထင္ပါတယ္။ တျခားဇာတ္ဝင္ခန္းေတြအတြက္ သိပ္အေထြအထူးမဟုတ္ေပမယ့္ psychological ျပႆနာရွိတဲ့ ဇာတ္ေကာင္ေနတဲ့ အခန္းနဲ႕ decoration ကိုျပင္ထားတာ အရမ္း ေလးစားမိပါတယ္။ နံရံပတ္လည္နဲ႕ canvas board ေတြမွာ တကယ္ကို အႏုပညာလက္ရာေျမာက္တဲ့ စိတၱဇဆန္ဆန္ abstract art ေတြ ေသခ်ာေရးဆြဲထားပါတယ္။ နဂိုရွိျပီးသားေတြ ယူသုံးတာလား၊ ရုပ္ရွင္အတြက္ သီးသန္႕ဆြဲထားတာလား မသိေပမယ့္ ဇာတ္ေကာင္၊ ဇာတ္ရုပ္၊ ဇာတ္လမ္းနဲ႕ ကြက္တိကိုက္ညီတဲ့ art piece ေတြ သတိထားမိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အလြန္အက်ဴးလဲ ျဖစ္မေနပါဘူး။ ပုံမွန္ ယဥ္ယဥ္ေလး ေၾကာင္ေနတဲ့ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ေယာက္ စိတ္ကူးယဥ္ျပီး ေလွ်ာက္ဆြဲထားသေလာက္ပါပဲ။ သရဲကားေတြထဲကလုိ ေၾကာက္ဖုိ႕လန္႕ဖုိ႕ေကာင္းတဲ့ ပုံမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ Setting ျပင္ဆင္မႈအတြက္ ခ်ီးက်ဴးလုိပါတယ္။

Cinematography, Lighting and Audio Recording:

Camera angle ယူထားတာေတြ၊ perspective ယူထားတာေတြ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ Focus လုပ္ခ်င္တဲ့ လူ၊ သုိ႕မဟုတ္ အရာဝတၳဳကို ေသခ်ာျမင္ရေအာင္ ရုိက္ထားပါတယ္။ Artistic ျဖစ္တဲ့ ရုိက္ကြက္ေတြလဲ ေတြ႕ရပါတယ္။ တစ္ခုခုကို အာရုံစိုက္ေစခ်င္ရင္ lighting နဲ႕ ပံ့ပိုးေပးတာအျပင္ မ်ဥ္းေၾကာင္းေတြ၊ လူေတြရဲ႕ Frame ထဲမွာ ရွိတဲ့ အေနအထား၊ ေနရာယူတာေတြကအစ အကုန္ေသခ်ာလုပ္ထားပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ စိတ္လႈပ္ရွားစရာေကာင္းတဲ့ ရုိက္ကြက္ေတြမွာ camera ကို ဒီထက္ပိုျပီး shake လုပ္ေပးရင္ နည္းနည္းပိုေကာင္းမယ္လုိ႕ ထင္ပါတယ္။

ရုပ္ရွင္တစ္ကားလုံး lighting အထူးေကာင္းမြန္ပါတယ္။ ညဘက္ခန္းေတြမွာ သရုပ္ေဆာင္မ်က္ႏွာတည့္တည့္ ဘယ္ကမွန္းမသိတဲ့မီးေတြနဲ႕ ထုိးထားတာမ်ိဳးမပါပါဘူး။ Ambient အလင္းေရာင္နဲ႕ပဲ လင္းတဲ့ပုံစံမ်ိဳးရေအာင္ ေသခ်ာၾကိဳးစားထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ သရုပ္ေဆာင္ေတြကိုလဲ ေသခ်ာျမင္ရပါတယ္။ ညဘက္ေတာထဲမွာ အားကစားကြင္းက မီးဆုိင္းနဲ႕ထုိးထားသလုိလဲ လင္းထင္းမေနတဲ့အတြက္ ကြက္တိပါပဲ။

Audio recording လဲ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ Automated Dialogue Replacement (ADR) / Dubbing ျပန္လုပ္ထားတယ္လုိ႕လဲသိရပါတယ္။ ရိုက္ကြင္းမွာ live ဖမ္းတဲ့ အသံေရာ studio မွာ ADR လုပ္ထားတဲ့ အသံေတြေရာ အရမ္းေကာင္းပါတယ္။ သရုပ္ေဆာင္ေတြကိုယ္တုိင္ စကား လုံးတာ၊ ထစ္တာ၊ ဝဲတာေတြကလြဲရင္ အသံဖမ္းတာေကာင္းမြန္တဲ့အတြက္ အားလုံးကို ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ျပတ္ျပတ္သားသားၾကားရပါတယ္။ တျခားျမန္မာကားေတြထဲကလုိ လူသံထြက္လာရင္ ဂ်ီး… ဆုိတဲ့ noise ၾကီးထြက္လာလုိက္၊ စကားေျပာလုိ႕ျပီးသြားရင္ audio clip တစ္ခုလုံး cut လုပ္ျပီး ဖ်က္လုိက္လုိ႕ noise သံၾကီး ေပ်ာက္သြားလုိက္ဆုိတာမ်ိဳး တစ္ကားလုံး လုံးဝ မပါပါဘူး။ Audio ပိုင္း အရမ္း clean and clear ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ADR လုပ္ထားတဲ့ ေနရာေလးေတြမွာ အသံနဲ႕ ပါးစပ္နဲ႕ နည္းနည္း လြဲတာေလးေတြ ေတြ႕ပါတယ္။ နည္းနည္းမွ နည္းနည္းေလးပါပဲ။ ခြင့္လႊတ္ေပးႏုိင္ပါတယ္။

Background Music and Sound Effects:

ျမန္မာကားေတြမွာ ၾကားေနရက် အိမ္က ၁၀ ႏွစ္သမီးေလးရဲ႕ Organ / Keyboard နဲ႕ တီးထားတဲ့ ေပါေတာေတာ အသံေတြ လုံးဝ (လုံးဝ) မပါပါဘူး။ ေၾကာက္ဖုိ႕ေကာင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ တကယ္ေၾကာက္ဖုိ႕ေကာင္းတဲ့ background music ေတြ sound effect ေတြပါပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားရုပ္ရွင္ေတြထဲကအတုိင္းပါပဲ။ Sound frequency and gain ေတြလဲ ေသခ်ာ ခ်ိန္ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ စကားေျပာတဲ့အသံေတြနဲ႕ background music / sound effect ေတြနဲ႕ မေရာပါဘူး။ သပ္သပ္စီေသခ်ာၾကားရပါတယ္။ Over saturate ျဖစ္ျပီး လုံးေထြး အပ္ကြဲေနတာမ်ိဳးလဲ လုံးဝမပါပါဘူး။ Sound effect ေတြဆုိရင္ ခႏၶာကိုယ္ပါ လာတုန္တဲ့ ultra low frequency အထိပါတဲ့ high quality sound effect ေတြပါ။ Bass ေတြကို တုန္ေနေအာင္ ၾကားရပါတယ္။ High Frequency ေတြလဲ ေသခ်ာၾကားရပါတယ္။

Ambient sound ေတြ miscellaneous sound ေတြ ေသခ်ာဂရုတစိုက္ထည့္ထားပါတယ္။ ေျခသံေတြ၊ ခြက္ထဲ ေရထည့္တဲ့အသံေတြ၊ အရာဝတၳဳတစ္ခုနဲ႕တစ္ခု တုိက္မိ၊ ပြတ္မိ၊ ထိမိတဲ့အသံေတြ အကုန္ပါပါတယ္။ သေဘာအက်ဆုံးကေတာ့ ဖုန္းလာတဲ့အသံေတြ ေသခ်ာလုပ္ထားတဲ့အျပင္ laptop windows boot တက္တဲ့အသံ၊ Skype call ဝင္လာတဲ့အသံ၊ call end ျဖစ္သြားတဲ့အသံ အေသးစိတ္ကအစ ေသခ်ာထည့္ထားတာပါ။

Movie Original Sound Track (Movie OST) အေနနဲ႕ တစ္ပုဒ္ပဲ ၾကားမိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္မသိတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဇာတ္ကားအဆုံးမွာ ဇာတ္ကြက္နဲ႕ ကြက္တိျဖစ္ေအာင္ ေရးထား၊ တီးထားတဲ့ သီခ်င္းေလးပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ mood ၊ ခံစားေနရတဲ့ emotion နဲ႕ လုိက္ဖက္ျပီး ေတာ္ေတာ္ေကာင္းပါတယ္။

Post-Processing and Editing:

ရိုက္ကူမႈအျပီး ျပင္ဆင္တည္းျဖတ္တာကိုလဲ ေသခ်ာလုပ္ထားတာေတြ႕ရပါတယ္။ ရုိက္ထားတဲ့ အပိုင္းေတြ ျဖတ္ညွပ္ကပ္ လုပ္တာတင္မကပဲ colour correction ေတြပါ ေသခ်ာလုပ္ထားပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဇာတ္ဝင္ခန္းေတြဆုိ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္အတုိင္းပါပဲ။ အရမ္းလွပါတယ္။ တည္းျဖတ္လဲ အပိုအလုိမရွိပါဘူး။ အရုပ္ေတြ၊ အသံေတြ၊ transition cut scene ေတြအားလုံးေသသပ္လွပ ပါတယ္။ Perfect ပါ။

Message Given:

ေပးခ်င္တဲ့ Message ေလးကေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ အေရးေၾကာင္းနဲ႕ဆုိ လူေတြက သူ႕ Personality ဗီဇေတြ အကုန္ထြက္လာျပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကလဲြရင္ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ယုံလုိ႕မရတဲ့အေၾကာင္းပါ။

Character ေတြ အားလုံးက အျပင္မွာ တကယ္ရွိတဲ့ character နဲ႕ personality ေတြကို အေျခခံထားပါတယ္။ ယုတၱိရွိတယ္လုိ႕လဲ ခံစားရပါတယ္။ Character building အတြက္ ခ်ီးက်ဴးလုိပါတယ္။

(Spoiler Alert!!! Spoiler ေၾကာက္သူမ်ား ေအာက္ပါစာပုိိဒ္ႏွစ္ပုိဒ္ကို ေက်ာ္ျပီး Others ေခါင္းစဥ္ကို ဖတ္ပါ)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
ဒီဇာတ္ကားမွာ ပါတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ေတြ႕ရတဲ့ Personality ေလးေတြအေၾကာင္းထပ္ေျပာျပလုိပါတယ္။
၁။ သူေဌးသား၊ သူငယ္ခ်င္းေတြအေပၚ dorminant ျဖစ္၊ လုိခ်င္တာမရ၊ ရေအာင္ လုပ္ယူတတ္သူ၊ ဘာလုိလုိ ပိုက္ဆံကို အားကိုးျပီး ရေအာင္ယူတတ္သူ။
၂။ ေဆာ္ၾကည္ဘဲ၊ over confidence ျဖစ္ျပီး ကုိယ္ရႈပ္တဲ့ဇာတ္လမ္းကိုယ္မႏုိင္၊ ေနာက္ဆုံးကိုယ့္ကိုယ္ပဲ အမႈျပန္လာပတ္ခံရသူ။
၃။ အေရးနဲ႕ အေၾကာင္းနဲ႕ဆုိ ဘာလုပ္လုိ႕ဘာကိုင္ရမွန္း လုံးဝမသိ၊ emotional break down ျဖစ္ျပီး တစ္မိႈင္မိႈင္တစ္ေတြေတြနဲ႕ သူမ်ား manipulate လုပ္သမွ် ခံရသူ။
၄။ ပိုက္ဆံမခ်မ္းသာေသာ္လည္း ေလာင္းကစားလုပ္၊ အေၾကြးေတြထူျပီး ကုိယ့္ဇာတ္ကုိယ္မႏုိင္သူ။
၅။ အသိဥာဏ္ရွိ၊ စိတ္ေကာင္းရွိေသာ္လည္း သူမ်ား စကားကုိ oppose လုပ္ဖုိ႕ ဝန္ေလးသူ၊ အားနာတတ္သူ၊ ေၾကာက္တတ္သူ။
၆။ ခ်စ္သူ၊ ရည္းစားရွိေသာ္လည္း အျခားမိန္းကေလးႏွင့္ ရႈပ္ျပီး ခ်စ္သူသိမွာ ေၾကာက္သူ။
၇။ Family problem ရွိေသာေၾကာင့္ ႏုိင္သည့္လူကို ပတ္ရမ္းျပီး မိမိတြင္ရွိသည့္ stress ကို character အပ်က္ျပားခံ၊ ေျဖေဖ်ာက္သူ။
၈။ ႏုိင္ငံျခားတြင္ ေက်ာင္းသြားတက္ေနေသာ္လည္း superstitious ျဖစ္လြန္းသူ။
၉။ Domestic violence / bully ခံရေသာေၾကာင့္ မေကာင္းသည့္စိတ္၊ မေကာင္းသည့္အေတြးမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္ လက္စားေျခလုိေသာ္လည္း စိတ္ဓါတ္ေပ်ာ့ညံ့သူ။
၁၀။ Family problem ရွိသည့္အျပင္ တစ္ဖက္သတ္ခ်စ္ရသည့္သူကပါ မိမိကုိလူေရွ႕တြင္ ေစာ္ကားသည့္အတြက္ အလြန္႕အလြန္ Psycho ရုိက္ျပီး ေသြးေအးေအးျဖင့္ လက္စားေျခသူ။

ဒီကားမွာ သေဘာက်တဲ့အခ်က္က အားလုံးဟာ သူ႕နည္းသူ႕ဟန္နဲ႕ မေကာင္းမႈတစ္ခုခုကို က်ဴးလြန္ထားၾကတဲ့သူေတြ ျဖစ္ေနတာပါပဲ။ အစတုန္းကေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ cast ေတြကို သနားမိေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာ သူတုိ႕သည္လဲ မေကာင္းတာ တစ္ခုခုလုပ္ထားၾကမွန္းသိလာရတဲ့အခါမွာ မသနားမိေတာ့ပါဘူး။ မတရားဘူးလုိ႕ ခံစားရတာတစ္ခုကေတာ့ ရုပ္ရွင္ေနာက္ဆုံးမွာ တစ္ခ်ိဳက ေသျပီး တစ္ခ်ိဳ႕က လြတ္သြားၾကတဲ့ကိစၥပါပဲ။

Others:

အေပၚက ေခါင္းစဥ္ေတြေအာက္မွာ ထည့္လုိ႕ အဆင္မေျပတဲ့ အပိုကိစၥေလးေတြ ဒီေနရာမွာ ထပ္ေျပာလုိပါတယ္။

ပထမတစ္ခုကေတာ့ Hollywoods ရုပ္ရွင္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေတြ႕ရေလ့ရွိတဲ့ ေရွ႕မွာ ေျပာခဲ့လုပ္ခဲ့ျပီးတဲ့ ကိစၥေလးေတြကို ေနာက္ပိုင္းမွာ ျပန္ေျပာျပန္လုပ္တဲ့ နည္းပါ။ ေျပာခ်င္တာက ေနာက္ပိုင္းမွာ သုံးဖုိ႕အတြက္လုိအပ္တဲ့ စကား၊ အျပဳအမူေလးေတြကို ေရွ႕ပိုင္းမွာကတည္းက မသိမသာ ၾကိဳျပထားတာမ်ိဳးပါ။ အဲဒီလုိ အကြက္မ်ိဳးေလးေတြက ပရိသတ္ကို သေဘာက်ေစပါတယ္။ ည ရုပ္ရွင္မွာ ဒီလုိမ်ိဳးမေတြ႕ရပါဘူး။

ဒုတိယတစ္ခုက Movie OST ကို ရုပ္ရွင္တစ္ကားလုံးမွာ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕ သုံးတဲ့နည္းျဖစ္ပါတယ္။ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့အခန္းက်ရင္ ဒီတီးလုံးကိုပဲ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ တူရိယာအသံမ်ိဳးနဲ႕တီး၊ ၾကည္ႏူးဖြယ္ရာေကာင္းတဲ့ အခန္းက်ရင္ ဒီတီးလုံးကိုပဲ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းႏူးညံ့တဲ့ တူရိယာမ်ိဳးနဲ႕တီးတဲ့ အကြက္ေလးေတြပါ။ ပရိသတ္ကို ပိုျပီး emotional ျဖစ္ေစပါတယ္။ တီးလုံးကိုလဲ ရင္ထဲ အသည္းထဲ စြဲသြားေစပါတယ္။ ည ရုပ္ရွင္မွာ ဒီလုိလုပ္ထားတာ မေတြ႕ရပါဘူး။

ေနာက္ဆုံးတစ္ခုကေတာ့ ရုပ္ရွင္ ေခါင္းစဥ္ပါ။ ည လုိ႕ဆုိထားတဲ့အတြက္ ည တစ္ညတည္းမွာ ျဖစ္သြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကို ရိုက္ထားတာလုိ႕ ထင္ခဲ့မိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ တစ္ညတည္းလည္းမဟုတ္သလုိ တစ္ရက္တည္းေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ရုပ္ရွင္ေခါင္းစဥ္နဲ႕ ဇာတ္လမ္းနဲ႕ နည္းနည္း လြဲေနတယ္လုိ႕ခံစားရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ည ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္ကေတာ့ Catchy ျဖစ္တာ အမွန္ပါ။ အေရးၾကီးတဲ့ ကိစၥရပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကလဲ ညမွာ ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ည ဆုိတဲ့ စကားလုံးကို ယူထားတယ္လုိ ထင္မိပါတယ္။

Verdict:

အားလုံးျပန္ျခံဳျပီး ေျပာရရင္ေတာ့ ည ရုပ္ရွင္ကားဟာ အဆင့္အတန္းျမင့္မားစြာ ေသခ်ာရုိက္ကူးထားျပီး ႏုိင္ငံတကာအရည္အေသြးျပည့္မွီတဲ့ ရုပ္ရွင္ကားတစ္ကားျဖစ္ပါတယ္။ Story အားနည္းခ်က္ေလးတစ္ခုကလြဲလုိ႕ က်န္တဲ့ အပိုင္းေတြမွာ အေသးစိတ္ေလးေတြကအစ ေသခ်ာ ဂရုစိုက္ျပီး ရုိက္ကူးထားတဲ့ ရုပ္ရွင္တစ္ကားပါ။ ပိုေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္စရာေလးေတြအနည္းငယ္ရွိေပမယ့္ လက္ရွိအေျခအေနနဲ႕ကို ထုိင္ရာကမထ၊ မ်က္ေတာင္မခတ္ႏုိင္ပဲ ျပီးတဲ့အထိ “ဒါျပီးရင္ ဘာျဖစ္မွာလဲ” ဆုိတဲ့ သိခ်င္စိတ္နဲ႕ စိတ္ဝင္တစားၾကည့္ရမယ့္ ရုပ္ရွင္တစ္ကားျဖစ္ပါတယ္။ ထြက္ဖူးသမွ် ျမန္မာကားေတြထဲမွာ ည ရုပ္ရွင္ကားနဲ႕ ပုခုံးခ်င္းယွဥ္ႏုိင္တဲ့ရုပ္ရွင္ ကားအေရအတြက္ဟာ ေရတြက္လုိ႕ရပါတယ္။ ေလာေလာလတ္လတ္ ထြက္ရွိထားတဲ့ကားေတြထဲမွာဆုိ “ႏွင္းဆီပါေမာင္” နဲ႕ “Bangkok to Mandalay” ေလာက္သာ ည ရဲ႕ အရည္အေသြးကို လုိက္္မွီႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။

Good Old Days Production နဲ႕ ဒါရုိက္တာ ထူးပိုင္ေဇာ္ဦးကို ရဲရဲဝံ့ဝံ့ၾကီး Thumbs Up ေပးပါတယ္။

Rating:

ကၽြန္ေတာ့္ personal point of view အေနနဲ႕ From a scale of 0 – 10 မွာ ျမန္မာေပါကားေတြကို 0 ေပးရင္ “ည” ကို 7 ေပးမွာျဖစ္ပါတယ္။

– Khun Thi ha

 

 

 

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s